SEO konzultant ve vašem podnikání: Jak vám pomohou jeho služby?

Co si představit pod profesí SEO konzultant? Jde o člověka, který rozumí optimalizaci webových stránek pro vyhledávače. Zároveň předává své zkušenosti vám, abyste z nich mohli těžit ve svém podnikání. Tento obor totiž může významně pomoci návštěvnosti Vašeho online obchodu, stránky nebo jakéhokoliv internetového projektu, který využívá web k prezentaci a prodeji.

Co je to vlastně optimalizace webových stránek?

Zamyslete se na chvíli, co je to vlastně internetový vyhledávač. Obří společnosti jako Microsoft nebo Google vyvinuli internetový nástroj, který většina lidí denně využívá. V čem je hlavní výhoda tohoto nástroje? Především nemusíme hodiny a dny procházet nerelevantní stránky, které nesouvisí s tím, co vyhledáváme. Stačí do něj napsat tzv. klíčové slovo a podle něj se hledá.

Takové klíčové slovo může být například:

  • jednoslovný výraz.
  • krátká fráze nebo souvětí, které popisuje to, co hledáme.

Díky schopnostem vyhledávače se během několik málo sekund objeví výsledky vyhledávání, které můžeme nazvat také jako SERP. Tedy stránku výsledků, kde najdeme už vyfiltrované stránky podle našeho vybraného klíčového slova. A cílem každého optimalizátora webu je dostat právě vaší stránku do těchto výsledků na přední pozice.

Čím výš totiž naše stránka je, tím více lidí má šanci ji vidět a navštívit. Jakmile se objeví na naší stránce máme možnost budovat důvěru se zákazníkem, předat mu hodnotné informace nebo prodat naše služby a produkty pomocí naší stránky.

Úkolem SEO konzultanta je umístění vybrané stránky na první pozici vyhledávače.

Jak je, ale možné, že se některé stránka objeví ve vyhledávači nahoře a jiná až na 3 stránce seznamu? Odpověď je velmi snadná. Vyhledávač má totiž pokročilé mechanismy, kterými hodnotí kvalitu obsahu jednotlivých stránek. Čím lépe tedy odpovíme na určitý vyhledávací dotaz, tím větší máme pravděpodobnost se umístit dobře.

To samotné samozřejmě nestačí, aby se nám tento úkol povedl podle očekávání. Budeme se muset vyzbrojit trpělivostí, protože výsledky optimalizace se dostaví až v řádech několika měsíců. Nejde tedy o rychlý reklamní nástroj jako je například PPC. Nicméně dobře udělaná optimalizační kampaň přináší stejné a někdy i lepší výsledky, než zmíněná placená propagace.

Co obsahuje SEO kampaň?

Na začátku každé optimalizace je nejdříve důkladná analýza klíčových slov a sestavení odpovídajícího plánu pro umístění našeho obsahu. Ten je totiž klíčový pro úspěch naší aktivity. Součástí analýzy je například zjištění, které klíčové slovo našeho oboru má nejvyšší návštěvnost a zhodnocení, jestli jsme schopni se umístit pod určitým výrazem či nikoliv. Může se totiž stát, že některé slovo nebo vyhledávací fráze je příliš konkurenční a v tom případě bychom nemuseli mít úspěch.

Při takové situaci je mnohokrát lepší využít tzv. longtail vyhledávací frázi, která obsahuje více slov a není tak konkurenční. Dost často totiž můžeme konkurovat jedničce v oboru, která může mít zdaleka více prostředků na udržení a budování svých pozic, které jsou kultivované dlouhodobě. Jakmile víme, která klíčová slova jsou vhodná pro naší kampaň, musíme také zjistit úroveň konkurenčních výsledků. Co do tohoto porovnání patří?

  • Zjištění množství textu na stránce.
  • Porovnání práce s klíčovými slovy přímo na stránce.
  • Užívání vhodného formátování textu jako jsou H1 nebo H2 nadpisy.
  • Popisky stránek pomocí speciálních meta tagů.
  • Prolinkování stránky s ostatními weby a zjištění doménové hodnoty.

Jakmile jsme provedli analýzu, můžeme se efektivně pustit do přípravy obsahu, který nás umístí na požadovaná vyšší místa ve vyhledávači. Nicméně je potřeba si uvědomit, že nám nebude stačit jeden článek a vše je vyhráno. Naše snaha musí být stabilní a dlouhodobá, abychom se udrželi na vyšších místech.

A jaké máte zkušenosti s optimalizací vy? Už jste někdy dostali stránku na první místo díky službám seo konzultanta?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *